Co zrobić, gdy pojawią się problemy z reklamacją.

Każdy konsument ma prawo do reklamowania produktu, który zakupił. Niestety nie zawsze pozwala z tego prawa skorzystać sprzedawca, co jest niezgodne z prawem. W przypadku odmowy przyjęcia reklamacji bez konkretnego uzasadnienia i którego nie otrzymamy na piśmie, wtedy należy szukać pomocy.
W pierwszej kolejności należy zwrócić się o poradę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O poradę można także prosić za pośrednictwem strony internetowej http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=3538 . Na tej stronie zawartych jest wiele przydatnych informacji, które z pewnością będą pomocne w wielu kwestiach prawnych pomiędzy sprzedawcą a konsumentem. Dodatkowo porad prawnych w kwestiach prawa konsumenckiego można szukać u miejskiego rzecznika konsumentów. W każdym mieście przy urzędzie miasta znajduje się siedziba rzecznika, ale na spotkanie należy umówić się osobiście. Można poradę uzyskać wysyłając zapytanie e-mailem, ale należy oczekiwać, że odpowiedź nie przyjdzie od razu, lecz będzie trzeba na nią poczekać.